על בית הספר
מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.
התלמידים מגיעים מבתי ספר של שכונת רמות. ביה"ס אינו סלקטיבי ומקבל את כל התלמידים. כל מסלולי הלימוד בביה"ס הינם לבגרות מלאה ואין כמעט נשירה.
אחוזי הזכאות לתעודת הבגרות ואחוזי המתגייסים לשרות צבאי הינם מהגבוהים בעיר.
בביה"ס לומדים התלמידים בשתי חטיבות: חטיבת ביניים – כיתות ז'-ט' וחטיבה עליונה – י'-יב'.
התפיסה הפדגוגית רואה את ביה"ס כרצף שש שנתי ומשקפת בעשיה החינוכית את חזון ביה"ס.
הטמעת החזון נעשתה באמצעות בניית תוכנית מערכתית שמשלבת שיח ערכי בהוראת תחומי הדעת בשיעורי חינוך, באורח החיים הבית ספרי. כמו כן טיפוח תרבות ארגונית המקדמת חינוך ערכי בביה"ס.
תכניות הלימודים ותהליכי הלמידה יזמנו ויסייעו לפתח אצל התלמידים כישורים, יכולות ותכונות:
- יכולת להכריע הכרעות אישיות ולפתח סולם ערכים אישי בהתאם להעדפת התלמיד ותוך שמירה על ערכים חברתיים מקובלים.
- יכולת לחשיבה ביקורתית – התייחסות לידע באופן חקרני, בחינת אמיתותיו וערכו של הידע והתייחסות אליו באופן ביקורתי ויצירתי.
- יכולת לכוון את עצמו ולהתעסק בתחומי העניין האמתיים על פי בחירתו, מתוך עניין וסקרנות ולהגיע למצוינות.
- יכולת לבחור תחומי התמחות בחט"ע מתוך מגוון מגמות והגברות שאליהן ייחשף.
- כישורי לומד עצמאי חקרני היודע להשתמש בכלים טכנולוגיים כמו אייפדים, סמארטפונים וכו'.
- יכולות ללמידה שיתופית.
- למידה ע"פ עקרונות הייטק היי, למידה אחרת מבוססת פרויקטים.
תכניות הלימודים בחט"ב ובחט"ע מגוונות וכוללות תכניות ייחודיות לפיתוח מצוינות בתחומים שונים וכן תכניות מגוונות לקידום הישגים העונים לצרכי התלמידים בהתאם למתאר "אופק חדש". במסגרת תכנית זו, תתקיים הוראה פרטנית ושעות דיאלוג שיוקדשו לקידום תלמידים וטיפוח דיאלוג משמעותי עימם. תכניות עבודה, מיפוי ובקרה יאפשרו לצוות המורים לעקוב אחר הישגי התלמידים, תפקודם וקצב התקדמותם.
דבר מנהלת בית הספר,
בתשע"ו בית הספר דורג בין בתי הספר שהישגיהם הינם הגבוהים ביותר בקידום התלמידים בתחום הלימודי, החברתי והערכי.
אנו פותחים שנה לאחר עשייה חינוכית עשירה וברוכה בתשע"ו, טקסים מרשימים, מסעות מוצלחים, כנסים, פרוייקטים ייחודיים, פרסום ועוד.
יעודו של ביה"ס הוא להכשיר בוגר אדם המודע לעצמו ולסביבתו, לזהותו הישראלית, יהודית ואוניברסלית, מעורב ותורם חברתית, שואף למצוינות ומצויד במיומנויות מאה ה-21 המובילות להגשמה עצמית בעולם.
בשנים האחרונות הצוות החינוכי יחד עם תלמידי ביה"ס גיבש חזון בית ספרי בליווי צוות המכון לחינוך מתקדם בסמינר הקיבוצים בראשותו של פרופסור נמרוד אלוני . משפט החזון : ביה"ס הוא קהילה המחנכת לכבוד האדם ,אחריות חברתית, מצוינות אישיותית ותרבותית וזהות יהודית פלורליסטית . האתגר העומד לפנינו הוא להטמיע את החזון ולהפוך אותו הלכה למעשה בחיי בית הספר.
השנה אנו מעמיקים את רפורמת הלמידה המשמעותית המאפשרת הזדמנות לממש למידה בעלת ערך משמעותי ורלוונטי, הדגש הוא על למידה חווייתית, פיתוח יוזמות, חשיבה מחוץ לקופסה, בשנה זו יוקם מרכז יזמות שיכין את התלמידים לעולם המחר.
אני רואה בעבודה החינוכית שליחות, ומאמינה כי כל תלמיד הוא יחיד ומיוחד ולכן מוטלת עלינו, הצוות החינוכי, האחריות לקידום כל תלמיד ותלמידה לתת מענה לכל, למצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד. ביה"ס מציע אקלים חם ותומך, התייחסות אישית לכל תלמיד, מסגרת לימודים המאפשרת מגוון אפשרויות בחירה של תחומי דעת ומגמות, פעילות חינוכית, ערכית ורגשית מגוונת ומאתגרת ותקשורת פתוחה עם התלמיד, הוריו והקהילה.
בית ספרנו בחר גם השנה להתמקד בשינוי המהותי של דרכי הלמידה וההוראה ברוח התוכנית שמוביל משרד החינוך. אנו נוביל תהליכים שיביאו ללמידה משמעותית, ללמידה אקטיבית, מאתגרת למורים ולתלמידים, למידה מבוססת פרוייקטים ומחוברת לעולם האמיתי, לעולם התעשייה ולצה"ל.
אנו רואים חשיבות רבה בכך שכל פרוייקט יהיה בעל ערך ערכי חברתי או בעל חיבור לקהילה ולתעשייה.
בשנת הלימודים תשע"ז נמשיך לשאוף לקידום מצוינות לימודית, חברתית וערכית לצד הקניית מיומנויות שיעניקו לתלמידים את הידע והיכולת להשתלב בעולם המידע הדיגיטלי העתיר טכנולוגיה וקידמה. נשים דגש על פדגוגיה אחרת וחדשנית– נרחיב את הלמידה המשמעותית – למידה מבוססת, פרוייקטים בחט"ע ובחט"ב.
אני מאמינה בגישה המשלבת שיח חינוכי המבוסס על פתיחות והקשבה לצד עמידה על דרישות וגבולות. שאיפת ביה"ס היא, שתלמידיו יגיעו למיצוי מרבי של היכולות הטמונות בהם. את כל זאת שוקד בית הספר לעשות תוך שמירה על מסגרת-לימודים ברורה, שחובות וזכויות בצידה. אנו שמים דגש מיוחד על נוהלי-התנהגות ועל נורמות- התנהלות, כפי שהם באים לביטוי בתקנון בית הספר.
ביה"ס רואה בהורים שותפים לדרך ולמטרה. המטרה שלנו היא לגייס את ההורים לדיאלוג פורה וחיובי עם ביה"ס. אנחנו מאמינים, שדיאלוג כזה, עשוי במקרים רבים להשיב את הסמכות ההורית בעזרת-ביה"ס ובתמיכתו. שתוף הפעולה של ההורים עם ביה"ס למען התלמיד – הוא שילוב מנצח, מצליח ומוצלח, מערכת המשוב – מערכת להעברת מידע.
אני מזמינה אתכם להיכנס לדף הפייסבוק הבית ספרי שבו אנו מעדכנים בזמן אמת על כל הפעילויות הלימודיות, החברתיות והערכיות המתקיימים בביה"ס. כתובת האתר היא: בית הספר הרב תחומי רמות.
אנו נמשיך להצעיד את בית הספר קדימה באמצעות עבודה מאומצת ומקצועית בה אנו מקפידים על נוהלי עבודה אחידים וקיום הוראה איכותית ומאתגרת המתחשבת בשונות התלמידים. צוות ביה"ס ואני בראשו, עומדים תמיד לרשותכם כדי להקשיב ולחלוק בעשייה החינוכית.
שנה טובה פוריה ומוצלחת
שנה של שיתוף פעולה
שנה של אמונה, אהבה, הצטיינות והגשמת חלומות
מטי בילו
מנהלת בית הספר
-
בשנת תש"ע פתחה הנהלת ביה"ס במהלך של בחינה מחדש של ייחודיות ביה"ס תוך שיתוף צוות ההיגוי וכלל המורים בראשותו של פרופ' נמרוד אלוני. במהלך התהליך גובש חזון בדגש על היבטים חברתיים וערכיים, החזון נוסח במשפט:
קהילה מחנכת לכבוד האדם, לאחריות חברתית, למצוינות אישית, למצוינות תרבותית ולזהות יהודית פלורליסטית.
חזון זה מבטא את העקרונות הבאים: לבית ספר יש תפקיד לחנך חינוך ערכי וחברתי עם תרומה לקהילה, קידום מצוינות, שיפור הישגים וצמצום פערים, עם זאת נותן מענה לצרכים השונים של האוכלוסיות – כבוד לשונות. ביה"ס רואה עצמו כמכין את התלמידים לצרכים המשתנים ולהכשירם לעולם המשתנה. ביה"ס שם דגש על פדגוגיה אחרת, למידה משמעותית דרך חקר ולמידה מבוססת פרויקטים (הייטק היי) באמצעות תקשוב וטכנולוגיה מתקדמת. ביה"ס הוא בית חינוך תומך מכיל ומקבל שיחסי מורים תלמידים מבוסס על אמון ושיח חינוכי מתמיד.
בביה"ס לומדים התלמידים בשתי חטיבות: חטיבת ביניים – כיתות ז'-ט' וחטיבה עליונה – י'-יב'. התפיסה הפדגוגית רואה את ביה"ס כרצף שש שנתי ומשקפת בעשיה החינוכית את חזון ביה"ס. הטמעת החזון נעשתה באמצעות בניית תוכנית מערכתית שמשלבת שיח ערכי בהוראת תחומי הדעת בשיעורי חינוך, באורח החיים הבית ספרי. כמו כן טיפוח תרבות ארגונית המקדמת חינוך ערכי בביה"ס.
תכניות הלימודים ותהליכי הלמידה יזמנו ויסייעו לפתח אצל התלמידים כישורים, יכולות ותכונות:
- יכולת להכריע הכרעות אישיות ולפתח סולם ערכים אישי בהתאם להעדפת התלמיד ותוך שמירה על ערכים חברתיים מקובלים.
- יכולת לחשיבה ביקורתית – התייחסות לידע באופן חקרני, בחינת אמיתותיו וערכו של הידע והתייחסות אליו באופן ביקורתי ויצירתי.
- יכולת לכוון את עצמו ולהתעסק בתחומי העניין האמתיים על פי בחירתו, מתוך עניין וסקרנות ולהגיע למצוינות.
- יכולת לבחור תחומי התמחות בחט"ע מתוך מגוון מגמות והגברות שאליהן ייחשף.
- כישורי לומד עצמאי חקרני היודע להשתמש בכלים טכנולוגיים כמו אייפדים, סמארטפונים וכו'.
- יכולות ללמידה שיתופית.
- למידה ע"פ עקרונות הייטק היי, למידה אחרת מבוססת פרויקטים.
תכניות הלימודים בחט"ב ובחט"ע מגוונות וכוללות תכניות ייחודיות לפיתוח מצוינות בתחומים שונים וכן תכניות מגוונות לקידום הישגים העונים לצרכי התלמידים בהתאם למתאר "אופק חדש". במסגרת תכנית זו, תתקיים הוראה פרטנית ושעות דיאלוג שיוקדשו לקידום תלמידים וטיפוח דיאלוג משמעותי עימם. תכניות עבודה, מיפוי ובקרה יאפשרו לצוות המורים לעקוב אחר הישגי התלמידים, תפקודם וקצב התקדמותם.
תכנית פדגוגית בית ספרית תשע"ו
התכנית הפדגוגית הבית ספרית בשנה"ל תשע"ו מכוונת לקידום שני תחומים עיקריים-
1) קידום הרפורמה של משרד החינוך לחלוקת ההוראה ל70% הוראה פרונטלית ו- 30% הערכה חלופית.
במסגרת הערכה חלופית קיימות אפשרויות שונות כמו- עבודות חקר, תלקיט, למידה באמצעות פרויקטים ועוד. בית ספרנו בחר להתמקד ולהעמיק את הלמידה באמצעות פרויקטים – PBL. שיטה זו מבוססת על למידת חקר פעילה של התלמידים תוך חיבור לעולם האמתי במסגרת פרויקטים דיסציפלינארי ואינטרדיסציפלינריים.
למידה באמצעות פרויקטים מהווה אתגר לסטנדרטים מקצועיים ואקדמיים גבוהים ומסייעת לתלמידים לפתח הרגלי למידה, חשיבה, התנהגות לימודית ודרכי עבודה אקדמיות. התלמידים נדרשים לעבודת צוות, פתרון בעיות, תקשורת, יצירתיות ועוד.
למידה באמצעות פרויקטים מחברת בין התלמידים לבין מבוגרים משמעותיים, שמנחים אותם אל עולם חברתי קהילתי רחב יותר, מערבת את התלמידים בהצגה שגרתית והערכה של עבודתם באמצעות תוצרי ביניים ותוצרים סופים לאור סטנדרטים בית ספריים וסטנדרטים מהעולם האמתי. לדוגמא: פרזנטציה בכיתה, תצוגה ותערוכות ברחבי מרחבים בבית הספר, עבודה כתובה, מחוונים להערכה וכו'
לשיטת למידה זו יש עקרונות ברורים ובאמצעותה ניתן להוביל להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות לימודית, ערכית ואזרחית.
תקנון בית ספרי
מצ"ב התקנון הבית ספרי לטיפוח תרבות ואקלים בית ספרי אשר נגזר מהתקנון המחוזי. מטרת התקנון היא לקבוע נהלים וסדרים ברורים ומוסכמים שיבהירו את הנהלים, כללי ההתנהגות והסדר בביה"ס תוך קיומה של אוירה חינוכית, בונה ומושתתת על מערכת יחסים תקינה והוגנת הנגזרת מערכי היסוד הנמצאים במרכז העשייה החינוכית: סובלנות, כבוד הדדי ונטילת אחריות.
התקנון יצור שפה אחידה בין תלמידים, מורים והורים, יפתח מחויבות ויציב גבולות ברורים.
נושאים:
- תלבושת אחידה
- התנהגות בשיעורים
- שימוש בפלאפון נייד
- אלימות
- אלימות כלפי עובד הוראה
- נוכחות בביה"ס (חיסורים ואיחורים)
- הטרדה מינית בין התלמידים
- נהלי מבחנים וטוהר הבחינות
- שמירה על רכוש
- עישון ואלכוהול
- איסור על נפצים
תלבושת אחידה
תלמיד חייב להגיע לביה"ס בתלבושת אחידה. חובת הופעת תלבושת אחידה לאורך כל שעות השהיה בביה"ס כולל הפסקות, פעילויות מחוץ לשטח ביה"ס, מרתונים, תגבורים, ימי שדה, מתכונות, בחינות בגרות.
תלבושת אחידה כוללת:
בקיץ – חולצה קצרה חלקה עם סמל ביה"ס.
בחורף – סוודר קפוצ'ון חלק עם סמל ביה"ס.
מכנסי ג'ינס/טייץ עד גובה הברך, נעליים סגורות/סנדלים.
חל איסור מוחלט להגיע בגופיה, כפכפי חוף.
בטקסים ובימי זיכרון חובה להגיע בחולצת/סווצ'ר ביה"ס בצבע לבן עם סמל ביה"ס
תלמיד ששהה בכיתה ללא תלבושת (ויש ברשותו חולצה בתיק) ירשם ע"י המורה המקצועי, הערה במשוב והתלמיד ילבש את החולצה.
דרכי אכיפה
- תלמיד ללא תלבושת לא תותר כניסתו לכיתה הן בחט"ב והן בחט"ע.
- יש לציין הערה במשוב ולהוציא את התלמיד מהכיתה.
בחט"ב:
- תלמיד ללא תלבושת – מי שפנוי: מחנך/רכז שכבה, סגן מנהל, מנהלת חט"ב יידעו את ההורים ויבקשו מההורים שיביאו תלבושת לילדיהם.
- התלמיד לא ישולב בהמשך יום הלימודים עד לקבלת התלבושת.
- במידה ולא יתאפשר, התלמיד ישלח לספריה עם עבודות לכל היום – באחריות איש הצוות הפנוי שטיפל בו, בסוף היום יחזיר התלמיד את העבודות למחנך הכיתה.
בחט"ע
- תלמיד ללא חולצה לא תותר כניסתו לכיתה. המורה המקצועי יציין הערה במשוב ויעדכן את מחנך הכיתה, בפעם הראשונה מחנך הכיתה יעדכן טלפונית את ההורים.
התנהגות בשיעורים
על התלמיד להתנהג באופן הולם במהלך השיעור ובהתאם להוראות המורה בכיתה.
מקרים שיחשבו להפרעות במהלך השיעור:
- חוצפה ואי ציות להנחיות המורה
- התנהגות אלימה פיזית או מילולית כלפי הזולת או כלפי רכוש ביה"ס
- אין אכילה ושתיה בזמן שיעור ללא אישור המורה
- אין שימוש בפלאפון נייד בזמן השיעור
- אין יציאה מהכיתה ללא רשות
- התלמיד מתבקש לשבת במקום שנקבע לו ע"י המורה
- יציאה לשירותים תינתן רק בצלצול בין שני השיעורים.
דרכי אכיפה
- תלמיד אשר התנהגותו אינה הולמת ידווח ע"י המורה המקצועי במשוב.
המורה המקצועי ישוחח עם התלמיד, ידווח להורים בסמוך ככל שניתן למועד האירוע ולפי הצורך המורה המקצועי יזמן את ההורים, תוכן הפגישה יתועד בתיק אישי .
- במקרים חוזרים ונשנים המורה המקצועי יזמן את ההורים לשיחה בשיתוף עם המחנך ו/או רכז השכבה לפי הצורך, ותוכן הפגישה יתועד בתיק האישי.
- במקרים קיצוניים לאחר שהתקיים התהליך הנ"ל יוזמנו הורי התלמיד למנהלת החטיבה בשיתוף המחנך והמורה המקצועי.
- אין להוציא תלמיד מהכיתה המפריע למהלך השיעור, רק במקרים חריגים יש לקרוא לתורן הנהלה.
שימוש בפלאפון נייד במהלך השיעור
המצאות המכשיר הנייד כבוי בתוך התיק במהלך השיעור.
ניתן לבקש מכל התלמידים להניח את הפלאפונים בקופסה בתחילת השיעור
סוג אירוע |
רמת טיפול |
הוצאת פלאפון מהתיק או הימצאותו של נייד על השולחן |
מורה יבקש מהתלמיד להכניס את הפלאפון לתיק |
הוצאת פלאפון מהתיק או הימצאותו של נייד על השולחן במקרים שחוזרים על עצמם |
המורה המקצועי, ייקח את הפלאפון וישים בתיק המורה, בסוף השיעור יחזיר המורה ויידע את ההורים/מחנך הכיתה |
הוצאת פלאפון מהתיק או הימצאותו של נייד על השולחן באופן קבוע |
המורה המקצועי, ייקח את הפלאפון וישים בתיק המורה, בסוף השיעור לתת למחנך/רכז השכבה, את הפלאפון וליידע את ההורים -הפלאפון יוחזר רק להורים. |
תלמיד שמסרב לתת פלאפון – לא להתעמת עם התלמיד |
יטופל משמעתי ע"י מחנך/רכז השכבה לאחר השיעור. |
אלימות
הנהלת ביה"ס והצוות החינוכי מתייחסים בחומרה רבה לכל מקרה של אלימות מילולית ו/או פיזית. כל מקרה אלימות: "אפילו בצחוק" יגרור תגובה חמורה עד כדי הפסקת לימודים באותו יום עד להרחקה מבה"ס למספר ימים.
דרכי טיפול
- בירור האירוע ע"י מחנך הכיתה/רכז השכבה/מנהל החטיבה
- ענישה בהתאם לחומרת המעשה
- ידוע ההורים מיד לאחר הבירור
- הוצאת מכתב לתיק האישי של התלמיד
- הזמנת ההורים עפ"י הצורך
במקרים חמורים יש להוציא אירוע חריג ולדווח לגורמים חיצוניים פיקוח, מחלק הנוער וכדומה.
אלימות כלפי עובדי הוראה
סוג אירוע |
רמת טיפול |
בירור המקרה |
אירוע אלימות מילולי קללות פיזי דחיפה וכו'
|
רכז שכבה מנהל חטיבה |
|
אירוע אלימות חריג
|
מנהל חטיבה/ מנהלת ביה"ס עירוב גורמים חיצוניים כמו פיקוח, מחלק הנוער, משטרה לפי הצורך |
|
נוכחות בביה"ס: איחורים והיעדרויות
- תלמיד חייב להופיע בזמן לתחילת יום הלימודים
- התלמיד יכנס לכיתה עם צלצול הפעמון, לפני כניסת המורה לכיתה
- חל איסור מוחלט על שוטטות בביה"ס ומחוצה לו במהלך יום הלימודים.
- אין לצאת מבית הספר ללא אישור מחנך/רכז שכבה/איש הנהלה.
- כל היעדרות מביה"ס יש לידע את המחנך.
- היעדרות מביה"ס מחייבת אישור רפואי או אישור ההורים.
- טיולים ופעילויות חברתיות הם חלק מתוכנית הלימודים המחייבת כל תלמיד בביה"ס. תלמיד שיעדר ציונו יפגע, לא יוכל לצאת למסע בראשית או מסע פולין
- עפ"י חוזר מנכ"ל יינתן בתעודה ציון בנוכחות עפ"י הטבלה שלהלן:
הציון בנוכחות יגרע מהציון הפדגוגי המקצוע.
היעדרות כוללת מעל 15% בשליש תגרור הורדת ציון ביחס למקצוע.
אחוזי היעדרות |
ציון בנוכחות |
עד 15% (כולל) |
|
מ-16% עד 20% (כולל) |
5- נקודות |
מ-21% עד 25% (כולל) |
7- נקודות |
מ-26% עד 30% (כולל) |
9- נקודות |
מעל 30% |
אין ציון סופי |
איחורים
כל שלושה איחורים יחשבו לחיסור
איחור של רבע שעה -אי כניסה לשיעור – לשלוח לספריה עם עבודה.
סוג אירוע |
רמת טיפול |
בירור המקרה |
עד 2 איחורים
|
מורה מקצועי |
לציין ביומן, הערה במשוב ולהכניס לכיתה. |
3 איחורים
|
מורה מקצועי |
יידוע ההורים בטלפון והערה במשוב |
איחורים כרוניים |
מורה מקצועי ומחנך |
הזמנת ההורים.
|
במקרים חריגים של איחורים |
מורה מקצועי. מחנך הכיתה רכז השכבה |
הזמנת ההורים |
היעדרויות
סוג האירוע |
הטיפול במקרה |
תלמיד שנעדר 3 פעמים |
יידוע ההורים בטלפון |
תלמיד שנעדר יותר מ- 3 פעמים רצוף |
טיפול היועצת מול ההורים ודיווח למחנך |
תלמיד שנעדר קבוע – שלב ראשון |
טיפול המחנך והיועצת, רכז השכבה, מנהל חטיבה, קב"ס מול ההורים. |
תלמיד שנעדר קבוע – שלב שני |
הזמנת ההורים לשיחה עם המחנך והיועצת, רכז השכבה, קב"ס ומנהלת ביה"ס.. |
30% היעדרויות |
הקפאת ציון. אין הערכה עקב היעדרויות. הבאה לוועדת התמדה |
הטרדה מינית
סוג אירוע |
רמת טיפול |
בירור המקרה |
אירוע של הטרדה מינית |
רכז שכבה + מחנך |
ידוע ההורים בטלפון. ידוע מנהל החטיבה. שיחה של רכז השכבה עם ההורים. השעיה. מכתב לתיק האישי הוצאת אירוע חריג. עירוב ע"פ צורך |
נהלי מבחנים
במהלך הבחינה יש לשמור על טוהר הבחינות.
- לפני הבחינה יש להניח את הפלאפון כבוי בתוך התיק ואת התיקים יש להניח ליד הלוח.
- חל איסור מוחלט על הימצאות פלאפונים ניידים, שעונים חכמים וכל מכשור אלקטרוני אחר בקרב התלמידים במהלך הבחינה. נבחן שימצא אצלו מכשיר גם אם לא נעשה בו שימוש – בחינתו תיפסל לאלתר.
- במהלך בחינה המורה המשגיח יבדוק נוכחות
- בזמן הגשת הבחינה למורה המשגיח על התלמיד לחתום על דף הנוכחות
דרכי אכיפה
- פסילת הבחינה ומתן ציון 0 אין מועד ב, ציון זה יכנס לשקלול הציון לתעודה.
- הזמנת הורים
- מכתב לתיק האישי
- תירשם הערה בתעודה – חשד להעתקה
הגשת עבודות
- יש להגיש במועד את העבודה.
- איחור בהגשת העבודה – הורדה של 5 נק'
- איחור של שבוע בהגשת העבודה – הורדה של 10 נק'
- איחור של שבועיים בהגשת העבודה – מקסימום ציון 60
נהלי מועדי ב'
מועדי ב יתקיימו בשבוע האחרון ללוח המבחנים אשר יפורסמו מראש בלוח אירועי הערכה
- כל התלמידים חייבים לגשת למועד א' (פרט לסיבות מוצדקות המפורטות בסעיף 1)
- תלמיד שקיבל אישור להיבחן במועד ב' ולא הגיע יקבע ציונו- 0 והוא לא יקבל הזדמנות נוספת.
- כל תלמיד שניגש למועד ב' חייב שבועיים לפני הבחינה להיכנס למשוב/אתר בה"ס /קישור ולמלא בקשה מקוונת ולהעביר את האישורים הנדרשים למחנך הכיתה.
- רשאי לגשת למועד ב' בשל סיבה מוצדקת:
- תלמיד שנעדר מסיבות רפואיות והציג אישור רפואי למורה המקצועי חתום ע"י המחנך (אישורי מחלה יתקבלו אך ורק תוך שבועיים מיום החזרה ללימודים).
- תלמיד שנעדר מסיבות משפחתיות (אבל שמחה מדרגה ראשונה) והמחנך קיבל אישור טלפוני מההורים בלבד
- תלמיד שנעדר בעקבות פעילות קהילתית או בית ספרית, זימון לשכת גיוס, מבדקים תיאוריה מבחן מעשי
- מועד ב' לשיפור ציון :
כל תלמיד שציונו מתחת ל-65 (למעט מתמטיקה ואנגלית) רשאי לגשת לבחינה אחת בתום כל רבע עליה הוא יחליט. התלמיד ימלא טופס בקשהאצל מחנך הכיתה וזה יעביר לרכז השכבה ובאחריות הרכז להעביר לרכז המקצוע לפחות שבוע לפני מועד הבחינה .
הבחינה תתקיים בהתאם ללוח מועדיב' המפורסם מראש.
תלמיד שזכאי לגשת לשיפור ציון: נוכחות מלאה בשיעורים, אין חשד להעתקה, תלמידאות תקינה. הזכאות להבחן תקבע עי המורה המקצועי.
נוהל ערעור על מבחן
מורה יחזיר מבחנים עם הערות תוך שבועיים מיום הבחינה.
- תלמיד המעוניין לערער על ציונו במבחן יגיש את המבחן בצירוף נימוקו בכתב למורה המקצועי, המורה יבדוק את המבחן שנית וייתן עליו ציון בתוספת הסברים.
- תלמיד אשר יחליט לערער בבדיקה חוזרת יגיש את המבחן מצולם וימחק את כל ההערות והפרטים המזהים שלו + דף נימוק בכתב. המבחן יוגש לרכז השכבה שיעביר לרכז המקצוע לבדיקה חוזרת אם ימצא פער הציון הסופי יקבע עפ"י רכז המקצוע.
- כתיבת המבחן בעיפרון תגרור שלילת זכותו של הנבחן לערער על הערת בחינה.
ערעור על ציון שנתי
- ביה"ס ישלח את הציונים השנתיים כ-3 ימים לפני בחינת הבגרות.
- התלמיד יורשה לערער בכתב על הציון למורה המקצועי עם העתק לרכז השכבה ומנהל החטיבה.
- הערעור חייב להיעשות בין זמן הפרסום ולפני שליחת הציונים למשרד החינוך.
- חובה להגיע לבחינות בגרות/מתכונת עם תלבושת ביה"ס.
- חובה להגיע לבגרות עם תעודת זהות.
שמירה על רכוש וניקיון ביה"ס
- על התלמידים לשמור על רכוש ביה"ס, תוך הקפדה על הגינה אישית וסביבתית.
- חל איסור מוחלט על השחתת רכוש ביה"ס.
- במקרה שבו תלמיד השחית רכוש בי"ס, תוטל עליו משימה הקשורה לניקיון ולטיפוח ביה"ס והוריו ישלמו את עלות הנזק. ההתנהגות תגרור ענישה חמורה.
- תלמיד לא ייגע בציודו הפרטי של האחר ללא רשות ויכבד את רכושו הפרטי של הזולת.
- ביה"ס אינו נושא באחריות לגניבה ו/או אובדן כסף, חפצי ערך וטלפונים ניידים.
- המחנך, המורים המקצועיים ותלמידי הכיתה אחראיים על ניקיון הכיתה וסביבתה ועל שלמות ציודה.
- לפני כל תחילת שיעור, יש לוודא כי הכיתה נקייה ומסודרת ובסוף כל יום לימודים על התלמידים להרים כסאות.
תורנות ניקיון הכיתה
- מתוך תפיסה כי "סביבה נאה מרחיבה דעתו של אדם" נקפיד על תקינות הריהוט, ניקיון הכיתה וקישוטה, אשר יתבצעו על ידי תלמידי הכיתה ובאחריות המחנכים.
- אחת לחודש תערך בדיקת תקינות, ניקיון וטיפוח הכיתות, ע"י מנהלות החטיבות ומרכזי השכבות.
- מועצת תלמידים תערוך בדיקת תקינות אחת לחודש.
- כל שבועיים כל כיתת חינוך תדאג לניקיון הכיתה והשולחנות על פי תוכנית שכבתית שתקבע.
- כל שכבה תארגן לוח תורנויות לניקיון הכיתות באחריות רכז השכבה.
עישון ואלכוהול
העישון מזיק לבריאות וחל איסור על עישון במקומות ציבוריים. אי לכך, חל איסור על תלמידי ביה"ס לעשן בתחומי ביה"ס או במהלך פעילויות מחוצה לו הנערכות במסגרתו. כמו כן חל איסור מוחלט על שתיית אלכוהול בביה"ס ובכל פעילות בית ספרית.
תלמיד שייתפס קונה או מחזיק סיגריות או אלכוהול, מעשן סיגריות/נרגילה, או שותה אלכוהול, הודעה תועבר להורים, יורחק מיום לימודים אחד וינקטו כנגדו אמצעי משמעת חמורים, במידה והתנהגות זו תשנה פעם נוספת, ינקטו אמצעי משמעת חמורים נוספים.
איסור על שימוש בנפצים/חומרי נפץ ואחזקה של כלים חדים
- אחזקה ו/או שימוש בנפצים, הינה בניגוד לחוק הפלילי ומהווה עבירה.
- במהלך התקופה שלפני חג הפורים, מחנכי הכיתות יקיימו שיעורי הסברה בנושא איסור השימוש ואחזקת נפצים וחומרי נפץ, וכן יסבירו את נקיטת האמצעים כנגד התלמידים, אשר יפרו את כללי ביה"ס בעניין זה.
- תופעת הנפצים הינה מסוכנת ועלולה לפגוע בחיי אדם או לפצוע את הסובבים.
- לפיכך, תלמיד שיימצאו ברשותו נפצים מכל סוג שהוא, הודעה תמסר להורים, תוגש נגדו תלונה במשטרה, והוא יורחק לאלתר מן הלימודים, עד לקיום מעצה פדגוגית בעניינו, בנוכחות מפקחת ביה"ס.